سوال ریاست جمهوری محترم در آئین بازگشائی مدارس

نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان shahjahan و آدرس shahjahan.loxblog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 584
بازدید کل : 230354
تعداد مطالب : 165
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

دكتر محمود احمدي‌نژاد صبح امروز(شنبه) در آيين بازگشايي مدارس كشور در سال تحصيلي 92-91 پس از نواخته شدن زنگ مهر در جمع دانش‌آموزان مجتمع آموزشي خيّري مرضيه يزدي خزانه بخارايي، ضمن تبريك آغاز سال تحصيلي جديد به دانش‌آموزان، جامعه فرهنگي كشور و ملت ايران ماه مهر را سرشار از شكوه و مهرباني توصيف كرد و اظهار داشت: در طول سال، ماه مهر از زيبايي خاصي برخوردار بوده و آغاز سال تحصيلي به گونه اي هوشمندانه در اين ماه قرار گرفته چرا كه مهر، علم، آگاهي و دانش در هم تنيده هستند.

رييس جمهور با بيان اينكه انسان هر چه عالم‌تر و با دانش تر باشد، مهربان‌تر است، اظهار اميدواري كرد كه با همت جامعه عزيز و سربلند فرهنگي كشور و همه دانش‌آموزان سالي سرشار از پيروزي و موفقيت‌هاي علمي، اخلاقي و فرهنگي در انتظار ملت ايران باشد.

دكتر احمدي نژاد با تاكيد بر لزوم افزايش سرعت پيشرفت علم در كشور، خاطر نشان كرد:‌ خوشبختانه امروز سرعت پيشرفت علمي كشور بالا بوده و اين نويد را مي‌دهد كه در آينده نزديك جمهوري اسلامي ايران بر قله‌هاي علمي جهان بنشيند و به عنوان مرجع علمي پاسخگوي نيازهاي جامعه بشري باشد.

رييس جمهور با اشاره به اينكه طرح پرسش مهر در روز اول مهر ماه و آغاز سال تحصيلي جديد سنت خوبي است كه جامعه فرهنگي را براي پاسخ به آن بسيج خواهد كرد، افزود: سال‌هاي گذشته پرسش‌ها درباره عدالت، مهرورزي، خدمتگزاري و پيشرفت كشور بوده اما امروز نوع اين پرسش متفاوت است.

دكتر احمدي نژاد در بيان تفاوت پرسش مهر سال جديد تحصيلي ادامه داد: معمولا كودكان و نوجوانان در برابر اين سوال بزرگسالان كه مي‌خواهيد در آينده چه كاره شويد، پاسخ‌هاي متفاوتي مي‌دهند و اين در حالي است كه همه مشاغل مهم و براي پيشرفت كشور لازم هستند؛ اما پرسش بنده اين است كه مي‌خواهيد در آينده چه كار كنيد؟
رييس‌جمهور با بيان اينكه پيش از انتخاب شغل، بايد به اين پرسش پاسخ داده شود كه شخص مي‌خواهد چه كار كرده و چه اهدافي را براي خود ترسيم نموده است، تصريح كرد: عمر انسان بالاترين سرمايه او بوده كه بايد از آن براي رسيدن به اهداف و آرزوهاي ابدي خود، بهترين استفاده را ببرد.

دكتر احمدي نژاد با اشاره به اينكه انسان‌ها به دو شيوه شخصي و اجتماعي زندگي مي‌كنند، خاطرنشان كرد: پيامبران الهي، شخصيت‌هاي بزرگ تاريخ، كساني كه تاريخ را ساخته‌اند و يك ملت و مكتب را نجات داده‌ و عدالت و آزادي را به جامعه هديه كرده‌اند، مشاغل گوناگوني داشتند، اما آنها به واسطه شغل و زندگي شخصي خود جاودانه نشدند، بلكه جاودانگي آنها به اين دليل است كه زندگي شخصي را صرف زندگي اجتماعي خود كرده اند.

رييس جمهور با بيان اينكه پاسخ اين پرسش كه چه كار مي‌خواهيد بكنيد، به زندگي اجتماعي انسان‌ها برمي‌گردد، گفت: شخصيت‌هاي بزرگ به خاطر نوع نگاه به زندگي اجتماعي اوج گرفتند، اما برخي داراي نگاه شخصي بوده و در جامعه به دنبال منافع و پر كردن جيب خود هستند و در مقابل، افرادي زندگي خود را در خدمت رفاه و اعتلاي جامعه قرار مي‌دهند و در حقيقت براي ديگران زندگي مي‌كنند.

دكتر احمدي نژاد افزود: ممكن است فردي به بالاترين درجه از زندگي مادي برسد اما به دليل اينكه فقط به فكر خود بوده، نمي‌تواند براي جامعه مفيد باشد و نام او به نيكي باقي نخواهد ماند؛ هر كس فقط و فقط براي خودش زندگي كند بزرگ‌ترين زيان‌ديده تاريخ است.

رييس جمهور با اشاره به اينكه حاكمان دوره قاجار و پهلوي به ظاهر بزرگ بوده و قدرت، ثروت و رسانه‌ها را در اختيار داشتند اما نام آنها در تاريخ به ننگ ثبت شده است، گفت: در مقابل، سرداران و شجاعاني نيز بودند كه ملت ما را در برابر هجوم دشمن نجات دادند.

دكتر احمدي‌نژاد با تاكيد بر اينكه هنر اين است كه انسان بتواند زندگي خود را وقف جامعه كند، به اقدامات خيرين مدرسه‌ساز در كشور اشاره كرد و اظهار داشت: امروز كساني زندگي اجتماعي خود را زيبا انتخاب كرده‌اند و مدرسه سازي كه بهترين كار براي پيشرفت جامعه و دانش و گسترش علم و فرهنگ است را انتخاب كرده‌اند.

رييس جمهور تصريح كرد: انسان هاي ساده و بي آلايشي در جهان هستند كه هرچند شغل به ظاهر مناسبي نداشته اند اما بواسطه انجام كار براي خدا و عشق مردم، اوج گرفته و تجلي صفات خداي متعال شده اند.

دكتر احمدي‌نژاد اظهار داشت: معلمان فراواني بوده اند كه زندگي خود را وقف اعتلاي جامعه كرده و در خدمت تربيت و تعالي انسان بودند و امروز نام آنها به نيكي در تاريخ ثبت گرديده است.

رييس جمهور در تشريح پرسش مهر سال تحصيلي جديد گفت: پرسش اينست كه مي‌خواهيد چكار كنيد و اهداف شما چيست و براي جامعه، مكتب و زندگي جاويدان خود چه برنامه‌اي داريد؟

دكتر احمدي نژاد خطاب به دانش آموزان ادامه داد: آيا مي خواهيد جامعه را در خدمت خود قرار داده و در زندگي تحت ظلم و بدون رشد فكري و رسيدن به كمال انساني باشيد يا در زندگي تحت سايه توحيد، عدالت و آزادي قرار گيريد؟

رييس جمهور تصريح كرد: مطمئناً فرزندان اين سرزمين نور، ايمان، فرهنگ، تمدن، مهر عشق و عزت، زندگي متعالي درخشان و عزتمند را انتخاب خواهند كرد.

پيش از سخنان رييس جمهور، حاج بابايي وزير آموزش و پرورش گزارشي از اقدامات صورت گرفته در جامعه فرهنگي كشور و نظام آموزش و پرورش ارائه كرد




:: موضوعات مرتبط: آموزشی , ,
:: برچسب‌ها: احمدی نژاد , حاج بابایی , مکتب , جامعه , بازگشایی , پرسش مهر13 ,
:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : ahmadkia
ت : شنبه 9 دی 1387
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');